sobota, 2 stycznia 2016

GRUDZIEŃ 2015 - podsumowanie

Pomyślnego Nowego Roku! (Leonardo DiCaprio jako Gatsby - cudo)
Pomyślnego Nowego Roku! (Leonardo DiCaprio jako Gatsby - cudo)
źródło: imgur.com
Oj, grudzień miesiącem zmian był, na pewno. Witam tych, którzy ominęli przedwczorajszą recenzję i właśnie oniemieli, nie poznając tego "blogaska" (ta nazwa jest tak idiotyczna, że czuję wewnętrzny przymus jej stosowania). Szablon zmienił się całkowicie. Już od dłuższego czasu zmierzałam w kierunki takiego minimalistycznego rozwiązania, by teraz spełnić swoje marzenia. Nie wiem jak Wy (a co mnie tam Wasze zdanie obchodzi ;)), ale wciąż jestem na etapie jakie to piękne. Do tego stopnia, że nawet korektę robiłam na podglądzie posta, zamiast zwyczajnego edytora...

Pasujący banerek jest jeszcze do zrobienia, na razie musi więc wystarczyć tak jak jest (czyli zbyt skromny tytuł, ale za to z szalonym przecinkiem przy ę - kocham czcionkę Oswald). Zdecydowałam się dodać Disqusa, szczególnie, że pojawiła się opcja importu starych komentarzy (co z tego, że odpowiedzi na nie zapisane są osobno - kto byłby tak zdesperowany, by czytać dawne dyskusje? ;)). Od tego czasu pojawiły się jednak dwa komentarze napisane "tradycyjnie" na Bloggerze, co nieco mnie skonfundowało. Dlatego proszę, jeśli komuś nie wyświetla się Disqus, niech napisze w komentarzu, dołączając nazwę przeglądarki, z jakiej korzysta i czy jest to może na telefonie. A nuż problem rozwiążę się sam. Być może problem wynika też z tego, że wszystko zadziało się w krótko po instalacji Disqusa... Dobra, nie gdybajmy.

Wypadałoby też wspomnieć coś o mijającym miesiącu. Moje wyniki grudniowe są wspaniałe. Mimo prawdziwego Sajgonu w szkole przeczytałam wyjątkowo dużo. Recenzowałam w normie, aczkolwiek... Mam pewne tyły w postaci sześciu pozycji. Ma to swoje dobre strony, gdyż dzięki temu ze spokojnym sumieniem mogę zabrać się za Sześć światów Hain, które to otrzymałam na święta. Ze stosikiem się wstrzymam, gdyż dzisiaj wyprawiam imprezkę urodzinową i liczę na jakieś zyski ;D A poza siedmioma recenzjami w tym miesiącu na blogu ukazały się jeszcze jak zwykle monotematyczne życzenia świąteczne oraz Niedziela z fan artami poświęcona Światowi Dysku Terry Pratchetta.

Za podsumowanie roku wezmę się jednak dopiero po odhaczeniu wszystkich zaległych tekstów. Wtedy też usłyszycie o kilku postanowieniach noworocznych, które już zaczęłam wdrażać. Ciekawe, czy je zauważycie :)

[1] William Szekspir Hamlet [wyd. Hachette] - 8/10
[2] Harper Lee Idź, postaw wartownika [wyd. Filia] - 7,5/10
[3] Suzanna Clarke Jonathan Strange i pan Norrell [wyd. MAG] - 7,5/10
[4] Rafał Kosik Felix, Net i Nika oraz (nie)Bezpieczne Dorastanie [wyd. Powergraph] - 7,5/10
[5] Mariusz Urbanek Genialni. Lwowska szkoła matematyczna [wyd. Iskry] - 7/10
[6] Randall Munroe What if? A co gdyby? [wyd. Czarna Owca] - 7/10
[7] Philip Pullman Baśnie braci Grimm dla dorosłych i młodzieży [wyd. Albatros] - 6/10
[8] Jaume Cabre Jaśnie Pan [wyd. Marginesy] - 6/10
[9] Jun Mochizuki Pandora Hearts 1-10 [wyd. Waneko] - 5/10

Trochę statystyki:
  • aktualna liczba obserwujących - 126 (było 125)
  • aktualna liczba obserwatorów Google - 160 (było 154)
  • liczba wyświetleń do końca miesiąca - 81 421 (było 78 043)
  • liczba komentarzy do końca miesiąca - 1981 (było 1936)
  • najpopularniejszy post ever - ogłoszenie o moim odejściu z bloga -_- (7416 wejścia)
  • najpopularniejszy post w tym miesiącu - Felix, Net i Nika 14 (171 wejścia)
  • najpopularniejsza recenzja ever - Mechaniczny anioł (4875 wejścia)
  • najpopularniejsza recenzja w tym miesiącu - Felix, Net i Nika 14 (171 wejścia)
  • dzień z największą liczbą wyświetleń w ogóle - 24 kwietnia (371 wejść)
  • dzień z największą liczbą wyświetleń w tym miesiącu - 15 grudnia (312 wejść)
  • przybyło postów - 10 (ogółem 282)
  • przeczytanych stron - 3688 (listopad - 2596)
  • średnia ilość stron dziennie - 119 (listopad - 87)
  • średnia ocen - 6.83/10

Czekam na Wasze uwagi dotyczące nowego wyglądu bloga i jego funkcjonalności :) A tu muzyczka, którą zawdzięczam najnowszej reklamie Żywca (NIE, to żadna kryptoreklama, i NIE, promocja alkoholizmu również nie :)).


Pomyślnego Nowego Roku!

Marre