niedziela, 31 stycznia 2016

STOSIK 02/2016, czyli DUŻO książków nagromadzonych w trakcie DUŻEJ przerwy


No, a teraz brawa dla mnie, że zmieściłam te wszystkie piękne tomiska na jednym zdjęciu. Powinniście sobie wyobrazić mój szok, gdy odkryłam, że ostatnie stosisko pojawiło się na blogu w połowie października. Do dzisiaj żyłam w niewinnym przekonaniu, iż był to koniec listopada i nie wygląda to tak źle, chociaż powyższe zdjęcie miałam zrobić zaraz po Nowym Roku i imprezie urodzinowej (w czasie której przybyłe mi te trzy piękne książeczki ze spodu prawego stosiku). No ale pojawiło się teraz i nic z tym nie zrobię. Pozostaje mi dumnie wypiąć klatę i przedstawić pokrótce te wszystkie piękności.

Stosik lewy (od góry):
  • Dmitry Glokhovsky Metro 2035 (Insignis) - Już przeczytane i prawdopodobnie znajdzie się w grupie najbardziej pozytywnych zaskoczeń roku. Tyle mogę napisać teraz :) I pozdrawiam wszystkich znajomków, którzy pożyczają mi książki i nie spinają się, jak długo nie oddaję :D
  • Italo Calvino Niewidzialne miasta (W.A.B.) - Temat na najbliższą recenzję. Wciąż mam problem, co o tej książce myśleć, ale do środy wymyślę ;)
  • Patryk Bryliński, Maciej Kaczyński Facecje (Otwarte) - Wspaniałe! Tylko cena trochę boli...
  • Harper Lee Idź, postaw wartownika (Filia) - Upiększa półeczkę i przyciąga wzrok gości. Recenzja tutaj.
  • Rafał Kosik Felix, Net i Nika oraz (nie)Bezpieczne Dorastanie (Powergraph) - Kolejny tom w rządku. Recenzja tutaj.
  • Ursula K. le Guin Sześć światów Hain (Prószyński i S-ka) - Najwspanialszy (i jedyny książkowy, rodzina o mnie dba) prezent świąteczny. O swoim zachwycie nie muszę się rozpisywać. Problem jest jeden: trzeba nieco więcej czasu wygospodarować. I miejsca na półce.
  • Randall Munroe What if? A co, gdyby? (Czarna Owca) - Prezent z wigilii klasowej. Najbardziej denerwuje nietypowy rozmiar, bo do dziś nie wymyśliłam, gdzie to upchnę. Pewnie jak na zdjęciu stanie się podstawą jakiegoś stosu :\ Recenzja tutaj.

Stosik prawy (od góry):
  • Ernest Cline Armada (Feeria) - Książka już trafiła na półkę do wymianę (z ewentualnymi chętnymi kontakt na priv). A szkoda, bo zapowiadała się naprawdę dobrze. Recenzja tutaj.
  • Neil Gaiman Rzeczy ulotne (MAG) - Z ostatniej dostawy. Po wspaniałych Drażliwych tematach (recenzja tutaj) nie mogłam się doczekać kolejnych opowiadań tego autora.
  • John Brunner Wszyscy na Zanzibarze (MAG) - Pochodzenie jw. Dość wysoka pozycja w stosiku do przeczytania. Nie mogę wprost się doczekać :3
  • Sheri S. Tepper Trawa (MAG) - Jak napisałam we wczorajszym Między nowościami: spore rozczarowanie. Więcej w nadchodzącej recenzji.
  • Haruki Murakami Mężczyźni bez kobiet (Muza) - Prezent od wielbicielek autora. Bardzo się z niego cieszę, gdyż inaczej trochę by mi zabrało sięgnięcie po Murakamiego. A tak muszę :)
  • Oliver Bowden Assassin's Creed: Czarna bandera (Insignis) - (Nie mogę przyzwyczaić się do polskiego tytułu). Jako że to moja ulubiona gra, dostałam taki oto prezent. Z jednej strony się cieszę, a z drugiej martwię - z własnego doświadczenia wiem, że powieściowe suplementy do gier nie prezentują najwyższego poziomu. Przeczytamy, zobaczymy.

Coś szczególnie wpadło Wam w oko? (Jeśli tak, to czym prędzej schowam nieszczęśnika w sejfie).

Marre