wtorek, 2 sierpnia 2016

LIPIEC 2016 - podsumowanie


Lipiec nie należał do wybitnych pod względem czytelniczych. Głównie z powodów ilościowych, bo jakościowo bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Zawiodła końcówka. Wyjechałam na dni sześć, wzięłam ze sobą "Mistrza i Małgorzatę" o grubości 546 stron, a słońce zgasło mi w niedzielę na stronie 412 (a ja minus 10 dioptrii mieć nie chcę, lubię moją szóstkę). Ale i tak na szczęście minimum wyrobiłam. Aczkolwiek od wakacji wymagam więcej ;)

Dużo lepiej mają się statystyki. Nie powiem, głównie za sprawą Rosjan, którzy szturmują bloga. Wszystko wskazuje, że powtórzą się dziwnie szalone wyniki z lata i początku jesieni 2014. Ale wy również jesteście aktywni i bardzo mnie to cieszy. Trochę mniej z kolei cieszy mnie Blogger, który z nieznanych mi przyczyn nie opublikował pod moją nieobecność dwóch zaplanowanych postów (rozumiem, że przy jednym mogłam źle kliknąć, ale przy dwóch?). Ukazały się wczoraj i zapraszam. Tutaj znajdziecie maleńki stosik, a tutaj słowniczek z ciekawymi archaizmami, które znalazłam podczas lektury genialnej "Tajemnicy domu Helclów" (recenzja niedługo). Co do kolejki recenzenckiej, to utrzymuje się długość z zeszłego miesiąca, czyli 3 pozycji z czerwca i cały lipiec, nie licząc opinii dwóch egzemplarzy od wydawnictw (linki poniżej). Może trochę nadgonię w sierpniu, gdyż planuję kilka grubasków Zobaczy się.

Co jeszcze się ukazało się w tym miesiącu? Podsumowanie czerwca (klik), spory stosik czerwcowy (klik) oraz Między kadrami, z którego, wobec nikłego zainteresowania, a pomimo moich szczerych chęci, postanowiłam zrezygnować (klik).

(1 i 2) Bolesław Prus "Lalka 1 i 2" (Państwowy Instytut Wydawniczy) - 9/10
(3) Bolesław Prus "Lalka, tom 3" (Państwowy Instytut Wydawniczy) - 7/10
(4) Tomasz Węcki "Wtajemniczenie" - 6,5/10 (recenzja)
(5) Terry Pratchett "Równoumagicznienie" (Prószyński i S-ka) - 6,5/10
(6) Ian Tregillis "Mechaniczny" (SQN) - 6,5/10 (recenzja)
(7) Umberto Eco "O bibliotece" (Świat Książki) - 6,5/10
(8) Michael Crummey "Rzeka złodziei" (Wiatr od morza) - 6/10
(9) Umberto Eco "Cmentarz w Pradze" (Noir sur Blanc) - 6/10
(10) Terry Pratchett + Stephen Baxter "Długa wojna" (Prószyński i S-ka) - 5.5/10
(11) Margaret Atwood "Penelopiada" (Znak) - 5/10

Trochę statystyki:
  • aktualna liczba obserwujących - 154 (było 153)
  • aktualna liczba obserwatorów Google - 193 (było 189)
  • liczba polubień na Facebooku - 52 (było - 49)
  • liczba wyświetleń do końca miesiąca -  107 354 (było 102 335)
  • liczba komentarzy do końca miesiąca - 2690 (było 2606)
  • najpopularniejszy post ever - ogłoszenie o moim odejściu z bloga -_- (7400 wejść)
  • najpopularniejszy post w tym miesiącu - recenzja Mechanicznego (176 wejść)
  • najpopularniejsza recenzja ever - Mechaniczny anioł (4870 wejść)
  • najpopularniejsza recenzja w tym miesiącu - Mechaniczny (176 wejść)
  • dzień z największą liczbą wyświetleń w ogóle - 21 lipca (951 wejść)
  • dzień z największą liczbą wyświetleń w tym miesiącu - jw.
  • przybyło postów - 12 (ogółem 368)
  • przeczytanych stron - 3422 (czerwiec - 4125)
  • średnia ilość stron dziennie - 110 (czerwiec - 138)
  • średnia ocen - 6,68  (czerwiec - 6,7/10)

Jeśli chodzi o muzyczkę, to zgodnie z zapowiedzią kontynuuję prezentowanie moich małych czerwcowych zachwytów. Dziś PJ Harvey, którą poznałam na Open'erze i której występ, pomimo ulewy, zrobił na mnie spore wrażenie. Oprócz The Wheel, podeszło mi również bardzo Chain of Keys oraz The Ministry of Defence. Mniam!


Marre!