niedziela, 3 kwietnia 2016

Stosik 02/2016 ze starym zegarem


Znowu trochę minęło od ostatniego stosiku i znowu nagromadziło się trochę książeczek... Plus przybył zegar ;)

Po lewej od góry:
  • Terry Pratchett, Stephen Baxter Długa Ziemia (Prószyński i S-ka) - pierwszy tom cyklu, który kusił mnie od dłuższego czasu, wreszcie na półce. Pierwszy w kolejce do czytania ^^
  • David Mitchell Czasomierze (MAG) - książka, której lektury naprawdę nie mogę się doczekać - na równi nie mogę tylko znaleźć na to czasu -_- Dlatego leży na półce dostarczając codziennej dawki zachwytu i wyrzutów sumienia.
  • Audrey Niffenegger Zaklęci w czasie (Nowa Proza) - Przez przypadek zauważyłam w bibliotece. Jako pozycja z listy 100 BBC od razu zawędrowała ze mną do domku. Niby romans, ale... oczekuję czegoś nowego :)
  • Kathryn Stockett Służące (Media Rodzina) - Jeden z nielicznych przypadków, kiedy złamałam zasadę "Najpierw książka, potem film". Ale to było niechcący! W każdym razie ekranizacja trafiła do grupy moich ulubionych (i tych, które mogę oglądać sto razy i wciąż się śmiać), a teraz mogę z radością zabrać się do czytania. Numer dwa w kolejce.
  • Haruki Murakami Norwegian Wood (Muza) - Skończyłam godzinkę temu. Skończyłabym wczoraj, ale stwierdziłam, że odrobina snu nikomu jeszcze nie zaszkodziła. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Druga książka tego autora w moim portfolio i drugie niesamowite doznanie. Prawdopodobnie za jakiś miesiąc poszukam kolejnej. Nie mogę się doczekać. (A wy czekajcie na recenzję).
  • Octave Mirbeau Dziennik panny służącej (Marginesy) - Ostatnia zdobycz z biblioteki. Coś mi się wydaje, że prawdopodobieństwo pokochania lub znienawidzenia tej powieści wynosi 1:1. Gdyby stworzył to pisarz współczesny, w życiu nie wzięłabym się za coś tak "kontrowersyjnego". Ale skoro pochodzi z epoki, to nie mogłam się doczekać.
  • Stephen Hawking + Leonard Mlodinow Jeszcze krótsza historia czasu (Prószyński i S-ka) - Zdarzyło Wam się kiedyś dopominać o zaległy prezent urodzinowy? A mnie tak :P Czytałam Krótką historię czasu (recenzja tutaj), więc po wydanie uaktualnione sięgnę pewnie dopiero za kilka lat. Ale fajnie mieć to na półce.

Po prawej:
  • Jim Batcher Front Burzowy (MAG) - To akurat nie była najlepsza zdobycz ostatniego czasu. Dobrze, że z wymiany, a nie własnej kasy. Recenzja tutaj.
  • Swietłana Aleksijewicz Czarnobylska modlitwa (Czarne) - Przeczytane, niedługo recenzja. Więcej nie napiszę, bo słów mi zabrakło. No może jeszcze tylko, że to MOJE.
  • Joanne M. Harris Ewangelia według Lokiego (Akurat) - Pożyczone przedwczoraj od przyjaciółki. Podchodzę z otwartym umysłem.
  • W śnieżną noc (Bukowy Las) - Również pożyczone, a nawet przeczytane. Przyjemne. Więcej w recenzji.
  • Henryk Sienkiewicz Potop (PiW) - Trzy piękne tomy przytachane od babci. Jako że Norwegian Wood skończone, zakładka zawędrowała do tomu ostatniego. I choć powieść dobra, to tak bardzo nie chce mi się tego czytać aktualnie :(
  • Adam Wajrak Wilki (Agora) - Ostatnia pozycja w tym stosiku. Zabrana mamie, biorę się za to, gdy tylko ona skończy. Nie mogę się doczekać :)

I jak, coś Wam wpadło w oko?

Marre