poniedziałek, 16 stycznia 2017

Wielki stosik półroczny


Tak jak w tytule: to jest wielki stosik z ostatniego półrocza. Nie znajdziecie tu żadnych pożyczek od rodziców, znajomych, bibliotek i kosmitów z domu obok. Nie, to tylko i wyłącznie moje skarbeńki. Nie sugerować się choinką, to tylko dla efektu dekoracyjnego. (Zapomniałam zapalić lampków...).


Po lewej (od góry):
  • Terry Pratchett Długi Mars & Długa utopia (Prószyński i S-ka) - Przeczytane, teraz czekam już tylko na tłumaczenie ostatniego tomu, czyli Długiego kosmosu. Żaden z tych nie dorównał poziomem pierwszemu, ale więcej w zbiorowej recenzji części 2-4, która ukaże się niedługo.
  • Jakub Małecki Ślady (SQN) - W przerwie przeczytałam poprzednią powieść tego autora, Dygot, i to ona zachęciła mnie do sięgnięcia po kolejną. Ślady są jeszcze lepsze i forma krótkich opowiadań bardzo służy zaprezentowanej historii. Książka znalazła się wśród najlepszych 20 książek przeczytanych przeze mnie w zeszłym roku (klik).
  • Charles Dickens Dawid Copperfield. Tomy 1 i 2 (Zysk i S-ka) - Już czytałam, nawet recenzowałam, choć w samych początkach prowadzenia bloga (dlatego świadomie nie podsyłam wam linka, choć wyszukiwarka i tak wszystko znajdzie). Teraz mam go na własność i to w tak pięknym, ilustrowanym wydaniu.
  • Ursula K. Le Guin Rybak znad Morza Wewnętrznego (Prószyński i S-ka) - Jedyna książka, którą dostałam na święta, ale wystarczy za trzy. Ze wszystkich trzech tomów zbiorczych Le Guin to na opowiadania cieszyłam się najbardziej i... jestem niemal w połowie. Chlip, chlip.



Po prawej (od góry):
  • Paolo Bacigalupi Nakręcana dziewczyna (MAG) - Przeceny, ach te przeceny. Bacigalupi nęcił mnie od dawna i teraz mam pretekst, żeby po niego sięgnąć. Stoi na półce i jęczy.
  • Cormac McCarthy Droga (Wydawnictwo Literackie) - Z wymiany. Wstrząsająca lektura. Tylko tyle jestem w stanie napisać.
  • Matthew Kneale Drobne występki w czasach obfitości (Wiatr od morza) - Również z wymiany, ale jeszcze nieprzeczytane. Muszę jednak napisać, że: KOCHAM. TEN. TYTUŁ.
  • Łukasz Orbitowski Wigilijne psy i inne opowieści (SQN) - Prezent z wigilii klasowej.
  • H. P. Lovecraft Przyszła na Sarnath zagłada (Vesper) - Genialne. Arcydzieło. CUDO. <3
  • Charles Dickens Klub Pickwicka (MG) - Kolejna pozycja w ramach uzupełniania swojej kolekcji Dickensa (w ten szacie graficznej posiadam też Maleńką Dorrit - recenzja tutaj). Już przeczytana i jak na razie moja ulubiona tego autora. Ten angielski humor :3 A w lutym kupuję Opowieść o dwóch miastach.
  • Hanya Yanagihara Małe życie (W.A.B.) - Lubię, gdy zaglądając "przypadkowo" do księgarni, napotykam obniżki 50%. Tak do mnie trafili Rybacy i właśnie Małe życie. Nie wychwalam go może tak bardzo jak niektórzy, ale to naprawdę bardzo dobra lektura.


Wielcy nieobecni:
  • Marta Kisiel Siła niższa (Uroboros) - Cudo. Podobnie jak tom pierwszy (jego recenzja tutaj). Już tęsknie i kręcę się z niecierpliwością na następny tom. Lub cokolwiek. Byle było Licho.
  • Maryla Szymiczkowa Rozdarta zasłona (Znak) - Bardzo dobra kontynuacja pierwszego tomu. Seria ta również znalazła wśród mój moich ulubionych zeszłorocznych pozycji (klik). Uwielbiam profesorową Szczupaczyńską i jej kryminalne perypetie.
  • Piotr Patykiewicz I wrzucą was w ogień (SQN) - Drugi tom dorównuje poziomem pierwszemu, którego recenzję znajdziecie tutaj. Ma swoje niedociągnięcia, ale niesamowicie wciąga.


Coś Wam wpadło w oczko? (To schowam do sejfu).

Marre