niedziela, 4 czerwca 2017

MAJ 2017 - podsumowanie miesiąca i stosik


Maj był miesiącem nierównym. Początek pod względem czytelniczym okazał się wyjątkowo leniwy, ale za to dopisała końcówka, kiedy czytałam jak szalona. Na blogu również świetnie - podjęłam rekordowe trzy współprace, fan page intensywnie się rozwija, a teksty cieszyły się Waszym zainteresowaniem. Doszłam jednak do pewnego ciekawego wniosku.

Nie wiem kiedy zaczęłam skupiać się na samych nowościach. A może inaczej: czytam albo klasyki, albo pozycje z ostatnich trzech lat. Może mieć to związek z tym, iż od prawie pół roku nie odwiedzam osiedlowej biblioteki, gdzie zawsze wykopałam jakąś nieco zapomnianą rzecz. W wakacje pewnie się to zmieni, ale bardzo ciekawi mnie ta zmiana, jako coś zupełnie nieświadomego.

Ale dosyć tych refleksji: co się działo poza recenzjami na blogu? Pojawiło się podsumowanie kwietnia i stosik (klik), przegląd czerwcowych nowościami (klik) oraz zapowiadany wpis o tym, czego uczy tak klasyczna bajka jak Piotruś Pan (klik).

A poniżej nieco więcej szczegółów:


Co czytałam (od najlepszych):

(1) Margaret Atwood "Opowieść podręcznej" (Wielka Litera) - recenzja wkrótce
(2) Maciej Wasielewski "Jutro przypłynie królowa" (Czarne) - recenzja wkrótce
(3) Anna Kańtoch "Łaska" (Czarne) - recenzja (może) wkrótce
(4) Maurice Maeterlinck "Inteligencja kwiatów" (MG) - klik
(5) Vincent van Gogh "Listy do brata" (SW Czytelnik) - niedokończone
(6) Jakub Ćwiek "Grimm City. Bestie" (SQN) - klik
(7) Charles Dickens "Opowieść o dwóch miastach" (Zysk i s-ka)
(8) Yasunari Kawabata "Kraina śniegu" (PIW)
(9) Dorota Warakomska "Droga 66" (W.A.B.) - recenzja wkrótce
(10) Terry Pratchett "Przewodnik pani Bradshaw" (Prószyński i S-ka) - recenzja wkrótce


Co recenzowałam:

  • Osamu Dazai "Zatracenie" (SW Czytelnik) - klik
  • Joanna Bator "Japonia. Smaki i znaki" (W.A.B.) - klik
  • David Mitchell "Slade House" (MAG) - klik
  • Shūsaku Endō "Milczenie" (Znak) - klik


Co słychać za kulisami:

  • aktualna liczba obserwujących - 166 (było 163)
  • aktualna liczba obserwatorów Google+ - 207 (było 199)
  • liczba polubień na Facebooku - 126 (było - 106)
  • liczba wyświetleń bloga -  138 239 (było 133 386)
  • najpopularniejszy post w tym miesiącu - recenzja Zatracenia (klik)
  • przybyło postów - 9 (ogółem 416)
  • przeczytanych stron - 3229 (kwiecień - 3514)
  • średnia ilość stron dziennie - 104 (kwiecień - 117)


Co przygarnęłam:



Od góry:
  • Philipp Meyer Syn (Czwarta strona) - Zakup własny rodzicielki, aczkolwiek sama z pewnością przeczytam. Nie po to ją na niego namawiałam ;)
  • Michael Crummey Dostatek (Wiatr od morza) - Poznawanie twórczości zaczęłam od jego mniej znanych powieści (tutaj recenzja rewelacyjnego Sweetland) i dopiero teraz zdobyłam jego najpopularniejsze dzieło. Ciekawe, czy najlepsze.
  • Maurice Maeterlinck Inteligencja kwiatów (MG) - Egzemplarz recenzencki, recenzja tutaj. Arcyciekawa i nietypowa pozycja. No i przepięknie się prezentuje na półce :D
  • Terry Pratchett Długi kosmos (Prószyński i S-ka) - Zwieńczenie pięciotomowej Długiej Ziemi (tutaj recenzja tomu pierwszego, a tutaj kolejnych trzech). Niby zakupiłam książkę zaraz po premierze, ale teraz w ogóle mi się do niej nie śpieszy. Może dlatego, że szanse zawiedzenia mnie wynoszą jakieś 80%. Smutno mi.
  • Jakub Ćwiek Grimm City. Bestie (SQN) - Egzemplarz recenzencki, recenzja tutaj. Bardzo przyjemna, choć niepozbawiona wad, kontynuacja.
  • Chinua Achebe Czcigodny kacyk Nanga + Boża strzała (Zysk i S-ka) - Upolowane okazyjnie w Matrasie.
  • Margaret Atwood Opowieść podręcznej (Wielka Litera) - Przeczytane. Absolutnie wspaniałe, absolutnie genialne, absolutnie przerażające. Więcej w recenzji.
  • Lutz Seiler Kruso (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego) - Ostatni egzemplarz recenzencki (rekordowo dużo ich w tym miesiącu wpadło). Czytam. Z trudem. Ale i niemijającą fascynacją. Po 100 stronach ciekawa jestem, dokąd mnie ta lektura zaprowadzi i czym zaskoczy.

A Wam jak minął maj?


Marre