sobota, 2 września 2017

SIERPIEŃ 2017 - podsumowanie miesiąca i stosik

Letni las oraz działki

Sierpień, podobnie jak lipiec, okazał się bardzo intensywny i to pod każdym względem. Dużo czytania (i to wyjątkowo dobrego czytania), dużo pisania i dużo działania (choć lenienia się też sporo...). Zapraszam!

Z aktualności: Na Facebooku dobiliście w nocy z 31 sierpnia na 1 września do 200 lajków! Odkryłam, że większą popularnością od starannie zaaranżowanych zdjęć cieszy się zdjęcie brzydkiej książki położonej na kolanach. I nie sądzę, żeby to moje nogi były takie boskie. Dowiedziałam się również, że bardzo nie lubicie czytać o dizajnie. Nie pamiętam, kiedy ostatnio jakiś post nie przekroczył 100 wyświetleń.

Jeśli chodzi o nie-recenzje, to tradycyjnie podsumowałam lipiec, przyjrzałam się wrześniowym zapowiedziom, pisałam o must-have każdego bookstagramowicza i blogera książkowego oraz zastanawiałam się, jak to z terminem "recezja" bywa. No i #wskrócie opisałam trzy pozycje o różnym stopniu klasyczności.

Z ogłoszeń parafialnych: zaczyna się szkoła, więc wracamy do starej częstości publikowania, czyli dwóch postów tygodniowo. Chyba że się zepnę/zainspiruję i napiszę coś więcej. W dniach 20-29 września wyjeżdżam sobie na "ekskluzywną" (ta jasne) wycieczkę do Włoch i wtedy oczywiście nowych wpisów nie będzie (ale na fb przypomnę Wam te nieco starsze).

Co czytałam (od "najlepszych"):

(1) Amos Oz "Opowieść o miłości i mroku" (Rebis)
(2) Sven Lindqvist "Podbój" (W.A.B.)
(3) Ted Chiang "Historia twojego życia" (Zysk i S-ka)
(5) Mia Couto "Taras z uroczynem" (Świat Książki)
(6) Margaret Atwood "Ślepy zabójca" (Zysk i S-ka)
(7) Marcin Wicha "Rzeczy, których nie wyrzuciłem" (Karakter)
(8) Tove Jansson "Pamiętniki Tatusia Muminka" (Nasza Księgarnia)
(9) Haruki Murakami "Zawód: powieściopisarz" (Muza)
(10) Miguel de Cervantes y Saavedra "Przemyślny szlachcic Don Kichote z Manczy, tom 2" (PIW)
(11) Marek Vadas "Uzdrowiciel" (Książkowe Klimaty)
(12) Jacek Dehnel "Balzakiana" (W.A.B.) - niedokończone




Co słychać za kulisami:
  • aktualna liczba obserwujących - 177 (było 172)
  • aktualna liczba obserwatorów Google+ - 214 (było 212)
  • liczba polubień na Facebooku - 200 (było - 171)
  • liczba wyświetleń bloga - 156 478 (było 148 943)
  • najpopularniejszy post w tym miesiącu - O czym myślę, kiedy piszę o recenzji
  • przybyło postów - 15 (ogółem 453)
  • przeczytanych stron - 3885 (lipiec- 3554)
  • średnia ilość stron dziennie - 125 (lipiec - 115)


Co przygarnęłam:

Dwa stosiki książek na stole.

Po lewej od góry:
  • Tove Jansson Lato (Nasza Księgarnia) - Od pół roku zbierałam się, żeby kupić Córkę rzeźbiarza Jansson. A gdy tylko zobaczyłam Lato, od razu je kupiłam. No bo jak odmówić takiej piękności (to najładniejsze grzbiet w mojej biblioteczce).
  • Maurice Maeterlinck Życie pszczół (MG) - Egzemplarz recenzencki. Przeczytane, zrecenzowane. I świetne.
  • Jo Walton Wśród obcych (Akurat) - Moreni na Z pamiętnika książkoholika gorąco zachęcała do lektury tej powieści, więc tym bardziej ucieszyłam się, że dorwałam ją w ramach wymiany. Ufam, że korowód nominacji i nagród nie wziął się znikąd.
  • Ted Chiang Historia twojego życia (Zysk i S-ka) - Przeczytane, a recenzja czeka w kolejce do publikacji. Ale już teraz Wam mówię, że cholernie warto.
  • Szolem Alejchem Dzieje Tewji Mleczarza (Wydawnictwo Dolnośląskie) - Przypadkiem znalezione w antykwariacie. Dziękuję grafikowi, który wybrał ten obrzydliwy pomarańczowy kolor fontu :P
  • Haruki Murakami Zawód: powieściopisarz (Muza) - Również egzemplarz recenzencki, wczoraj go skończyłam. I choć pod kilkoma względami mnie zachwycił, to mam parę zastrzeżeń.

Po prawej odd góry:
  • Margaret Atwood Kobieta do zjedzenia (Zysk i S-ka) - W tej kupce znajdą się różnorakie pożyczki. I tak na przykład Kobieta do zjedzenia to ostatnia powieść Atwood w zbiorach mojej biblioteki. Oby równie dobra jak pozostałe.
  • Witold Gombrowicz Ferdydurke (Wydawnictwo Literackie) - Zaczyna się szkoła i wypadałoby się wziąć za lektury. Na pierwszy ogień pójdzie właśnie chyba Ferdydurke.
  • Olga Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych (Wydawnictwo Literackie) - Po zachwytach nad Domem dziennym, domem nocnym musiałam szybko ponownie sięgnąć po Tokarczuk. Wybór padł właśnie na tę powieść - po prostu chcę jak najszybciej zobaczyć Pokot.
  • Albert Camus Dżuma (Altaya + DeAgostini) - Również lektura, ale tej szczerze nie mogę się doczekać.
  • Anna Kańtoch Wiara (Czarne) - Opłaca się mieć przyjaciółkę-fankę autorki. Czyli kolejny klimatyczny kryminał od Kańtoch.

Wielcy nieobecni:
  • Marcin Wicha Rzeczy, których nie wyrzuciłem (Karakter) - Zdążyłam pożyczyć przyjaciółce. Książka przeczytana, recenzja za chwilę.
  • Morten A. Stroksnes Księga morza, czyli jak złowić rekina giganta z małego pontonu na wielkim oceanie o każdej porze roku (Wydawnictwo Literackie) - Zapomniałam z półki zdjąć do zdjęcia... Upolowana na Literackim Sopocie za 15 zł. Kocham ją już za sam tytuł. A jak wypada treść - przekonam się za jakiś czas.

A Wam jak minął drugi miesiąc wakacji?


Marre