środa, 1 marca 2017

LUTY 2017 - podsumowanie miesiąca i stosik


źródło: Quotes Ideas

Luty był pod wieloma względami dobry. Przede wszystkim - bardzo dużo czytaliście. Nie pamiętam (i to nie jest kwestia mojej słabej pamięci) tak dobrego miesiąca, jeśli chodzi o liczbę wyświetleń. Swoją drugą nie pamiętam też miesiąca tak słabego pod względem komentarzy, ale umówmy się: coś za coś. Prywatnie nie czytałam jakoś wybitnie dużo, ale normę wyrobiłam. Wynika to pewnie stąd, że sięgałam głównie po klasykę, w tym lektury. Wróciłam też do mang: dokończyłam serię Green Blood i wzięłam się za Opowieści panny młodej.

Opublikowałam pięć recenzji, podsumowanie stycznia (klik), przegląd marcowych nowości (dużo ich, więc klikajcie) oraz chyba najważniejsze, czyli wpis urodzinowy o tym, czego szukam w książkach (klik). Bo tak, w niedzielę blog skończył trzy latka. Wyobrażam go sobie jako małą, słodką, hipsterską dziewczynkę z loczkami na głowie. Tak.

Odkryłam też nową pasję, a mianowicie robienie zdjęć książkom. No dobra, nie kupuję jeszcze do tego celu specjalnie kwiatków, ale bawię się super. Pewnie zaczęłabym to robić dawno temu, ale, jak już chyba pisałam, w styczniu kupiłam telefon z aparatem generalnie ogarniającym światło, więc mogę szaleć. Ale Insta nie założę, bez przesady. Za to klikajcie w link do FP gdzieś w prawej kolumnie :)


Co czytałam (książki):

(1) Fiodor Dostojewski "Idiota" (MG) - recenzja wkrótce
(2) Magdalena Grzebałkowska "Beksińscy. Portret podwójny" (Znak) - recenzja wkrótce
(3) Papież Franciszek "Miłosierdzie to imię Boga" (Znak) - recenzja wkrótce
(4) Haruki Murakami "Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa (Muza) - recenzja wkrótce
(5) Matthew Kneale "Drobne występki w czasach obfitości" (Wiatr od morza) - recenzja wkrótce
(6) Stefan Żeromski "Ludzie bezdomni" (PIW)
(7) Szczepan Twardoch "Król" (Wydawnictwo Literackie) - recenzja wkrótce
(8) Robert Louis Stevenson "Doktor Jekyll i pan Hyde" (Książka i Wiedza)
(9) Adam Mickiewicz "Konrad Wallenrod (Greg)


Co czytałam (mangi):

(1) Kaoru Mori "Opowieści panny młodej 1-2" (Studio JG)
(2) Masasumi Kakizaki "Green Blood #5" (J.P. Fantastica)
(3) Kafka Asagiri, Sango Harukawa "Bungou Stray Dogs. Bezdomni literaci #1" (Waneko)


Co recenzowałam:

  • Terry Pratchett + Stephen Baxter "Długa wojna", "Długi Mars", "Długa utopia" (Prószyński i S-ka) - klik
  • Chigozie Obioma "Rybacy" (Wydawnictwo Literackie) - klik
  • Jacek Dehnel "Saturn" (W.A.B.) - klik
  • Adam Przechrzta "Adept" (Fabryka Słów) - klik
  • Peter Wohlleben "Sekretne życie drzew" (Wydawnictwo Otwarte) - klik


Co słychać za kulisami:

  • aktualna liczba obserwujących - 157 (było 158) 
  • aktualna liczba obserwatorów Google - 198 (było 197) 
  • liczba polubień na Facebooku - 77 (było - 70) 
  • liczba wyświetleń do końca miesiąca - 125 661 (było 121 950) 
  • liczba komentarzy do końca miesiąca - 2819 (było 2780) 
  • najpopularniejszy post ever - ogłoszenie o moim odejściu z bloga -_- (7406 wejść) 
  • najpopularniejszy post w tym miesiącu - recenzja Adepta (326 wejść) 
  • najpopularniejsza recenzja ever - Mechaniczny anioł (4919 wejść) 
  • najpopularniejsza recenzja w tym miesiącu - recenzja Adepta (326 wejść) 
  • dzień z największą liczbą wyświetleń w ogóle - 21 lipca (951 wejść) 
  • dzień z największą liczbą wyświetleń w tym miesiącu - 18 lutego (285 wejść) 
  • przybyło postów - 8 (ogółem 387) 
  • przeczytanych stron - 3073 (styczeń - 3980) 
  • średnia ilość stron dziennie - 110 (styczeń - 128)


Co do mnie przybyło:



Od góry:
  • "Konan Destylator" Andrzej Pilipiuk (Fabryka Słów) - Boję się tej książki. Pilipiuk ostatnio wraca do każdej możliwej serii i to z dość słabymi rezultatami. A cykl o Wędrowyczu mi się naprawdę podobał. Kiedyś. Ciekawość jest jednak zbyt silna i wkrótce przekonam się, jak to wygląda teraz.
  • "Damy z Grace Adieu" Susanna Clarke (MAG) - Jonathan Strange i pan Norrell (moja recenzja tutaj) byli naprawdę ciekawą lekturą i mam do nich ogromny sentyment. Natomiast Damy... stanowią zbiór opowiadań dziejących się w tym samym świecie, co wspomniana powieść. Znacie moje zamiłowanie do krótkich form, więc liczę na literaturę na poziomie. A nie popłuczyny. Amen.
  • "Miłosierdzie to imię Boga" papież Franciszek (Znak) - Tak, raczej nietypowy wybór, jak na mnie, ale cóż zrobić, jak książka świetna. Jeszcze doczekacie się recenzji :)
  • "Opowieść o dwóch miastach" Charles Dickens (Zysk i S-ka) - Uzupełniania Dickensowskiej kolekcji ciąg dalszy. Tak jak w przypadku Dawida Copperfielda: piękna obwoluta, płócienna okładka i oryginalne ilustracje. No i Dickens w środku. Czego pragnąć więcej?
  • "Japonia. Smaki i znaki" Joanna Bator (W.A.B.) - To chyba najlepsza zdobycz z wymiany w mojej karierze. Piękne, mądre i o Japonii. (Przynajmniej, co do punktu drugiego, mam taką nadzieję). Wkomponowanie tego na regale zajęło dłuższą chwilę, ale było warto :D

To by było na tyle. Lecę czytać. Buziaki!


Marre