sobota, 1 lipca 2017

CZERWIEC 2017 - podsumowanie miesiąca i stosik

I to ma być lipiec, panie?! Toż ja zmarzłam, robiąc zdjęcie...

Ten miesiąc był fatalny pod względem czytelniczym (i to pomimo pierwszego tygodnia wakacji i ogólnego luzu). Ale mówi się trudno i płynie się dalej i z uśmiechem wchodzi w kolejny miesiąc. A mam nadzieję, że będzie bardzo intensywny.

Jak mogliście już zauważyć, w związku z wakacjami wróciłam do częstszego publikowania i do pierwszego września będziecie mogli mnie czytać całe 3 razy w tygodniu. Jeszcze Wam uszami wyjdę :P Wreszcie napiszę te wszystkie felietony i polecajki, które chodziły ze mną od miesięcy. Pojawi się też więcej klasyki związanej z moją olimpiadą (o czym pisałam Wam już na fanpage'u - generalnie, jeśli chcecie być na bieżąco, to polecam go śledzić).

Tymczasem na blogu, oprócz wymienionych poniżej recenzji ukazało się tradycyjnie podsumowanie maja oraz czerwcowe zapowiedzi. Poza tym zadebiutował nowy cykl zbiorczych recenzji #skrócie, który też cieszył się największą popularnością (to chyba kwestia tych nowomodnych hashtagów :P). Polecałam też 10+1 lekkich książek idealnych na urlop i wakacje.


Co czytałam (od najlepszych):

(1) Stanisław Lem "Powrót z gwiazd" (Interart)
(2) Władysław Stanisław Reymont "Ziemia Obiecana" (Hachette)
(4) Eleanor Catton "Wszystko, co lśni" (Wydawnictwo Literackie)
(5) Michael Crummey "Dostatek" (Wiatr od morza)
(6) Marek Rabij "Życie na miarę" (W.A.B.)




Co słychać za kulisami:
  • aktualna liczba obserwujących - 167 (było 166)
  • aktualna liczba obserwatorów Google+ - 210 (było 207)
  • liczba polubień na Facebooku - 143 (było - 126)
  • liczba wyświetleń bloga - 142 175 (było 138 239)
  • najpopularniejszy post w tym miesiącu - #wskrócie
  • przybyło postów - 9 (ogółem 425)
  • przeczytanych stron - 2776 (maj - 3229)
  • średnia ilość stron dziennie - 93 (maj - 104)


Co przygarnęłam:

Na stole: niebo nad Bieszczadami ;)

Po lewej (od góry):
  • Marek Rabij Życie na miarę (W.A.B.) - jeden z dwóch audiobooków pożyczonych z biblioteki. Już wysłuchany. Bardzo porządny reportaż, ale... mam pewne zastrzeżenia :)
  • Terry Pratchett Czarodzicielstwo (Prószyński i S-ka) - A ten jeszcze nie wysłuchany.
  • Michał Bałucki Grube ryby. Dom otwarty (Zakład Narodowy im. Ossolińskich) - Dwa dziewiętnastowieczne dramaty wyśmiewające ówczesne mieszczaństwo. Czytać zamierzam tylko drugi, bo potrzebuję go do olimpiady :)
  • Bolesław Prus Emancypantki (PIW) - Również lektura do olimpiady, ale taka, którą i tak bardzo chciałam przeczytać. Teraz przynajmniej mam motywację.
  • Jacek Dehnel Balzakiana (W.A.B.) - Kolejna powieść tego autora. Już nie mogę się doczekać lektury.
  • Tiziano Terzani Duchy, Fabienne Verdier Pasażerka ciszy (W.A.B.) - Oba reportaże udało mi się upolować w Empiku za połowę ceny. Pięknie się prezentują razem z Japonią. Smakami i znakami :)

Po prawej:
  • Andrius Tapinas Wilcza godzina (SQN) - Egzemplarz recenzencki. Mam nadzieję, że uda mi się go przeczytać do premiery (czyli do 5 lipca) i jak najszybciej Wam o nim opowiedzieć :)
  • Virginia Woolf Pani Dalloway (Znak) - Ta i kolejna to już moje prywatne zakupy związane z olimpiadą. Grzechem byłoby nie nabyć takich piękności, gdy ma się pretekst ;)
  • Eliza Orzeszkowa Pamiętnik Wacławy (MG) - jw. Poza tym: tak, robię wszystko, byle nie czytać Nad Niemnem. Mam swoją godność.
  • Richard Flanagan Pragnienie (Wydawnictwo Literackie) - Niedługo ukaże się recenzja poprzedniej czytanej przeze powieści autora, Księgi ryb Williama Goulda. Mam nadzieję, że ta będzie równie ciekawa.
  • Katarzyna Boni Ganbare! Warsztaty umierania (Agora) - To już ostatni reportaż w tym miesiącu (zaskakująco dużo ich przybyło). Książka ta ma rewelacyjne recenzje i już nie mogę doczekać się lektury.

A jak Wam minął czerwiec?


Marre