niedziela, 1 maja 2016

KWIECIEŃ 2016 - podsumowanie

tło: tapetus.pl
Hm. W poprzednich miesiącach cieszyłam się z bardzo ładnych statystyk, ale kwiecień pod tym względem mocno odstaje. Właściwie tylko dwie recenzje trzymają poziom wyświetleń z wcześniejszego okresu. Próbowałam jakoś to zanalizować, lecz wszystko to nie ma o tyle sensu, że pojawiały się tu książki najróżniejszych rodzajów. No cóż, pozostaje mi tylko założyć, że nie mieliście czasu i liczyć na maj.

Albo też jest to kwestia równowagi. bo w kwietniu wyjątkowo dużo czytałam. Wyrobiłam niemal 150% normy (ostatnie takie rezultaty osiągnęłam w lipcu) i jestem tym niezwykle zdumiona. Wystarczyło, że na początku miesiąca miałam jeden bardzo zły tydzień i później starałam się to nadrobić - najwyraźniej starałam się zbyt mocno ;) Pozycje czytane przeze mnie były również wyjątkowo dobre. Przez wiele dni delektowałam się po godzinach Czasomierzami (665 stron, i to jakich!). Niemal równie grubi byli Zaklęci w czasie (aczkolwiek o niebo słabsi), a najszczuplej wypadła wspaniała Młodość. Tematyczna różnorodność również się niesamowita, bo pojawiła się i najróżniejsza fantastyka, i obyczaj, i klasyka, i lektura, i powieści historyczne, i jedna manga, i romans, i młodzieżówka. Uff.

A jeśli chodzi o posty, to... cóż, zapomniałam o Niedzieli z fan artami. To było w poniedziałek. Postanowiłam zrobić ją w następną niedzielę i... przypomniałam sobie dopiero w tym tygodniu. I chociaż nikt nigdy nie oczekiwał po mnie organizacji, to tym razem przeszłam samą siebie. W temacie recenzji, to w pewnym momencie spanikowałam, bo ogarnęłam, że mój gigantyczny ogon książkowy skurczył się do czterech książek. Obecnie jest to z powrotem sześć ;) Z zeszłomiesięcznych książek pojawiły się recenzje: W śnieżną noc (klik), Czarnobylskiej modlitwy (klik) i Zadziwiającego Maurycego (klik). Częstujcie się :)

[1] David Mitchell CZASOMIERZE (9,5/10)
[2] Haruki Murakami NORWEGIAN WOOD (8/10) - recenzja
[3] Kathryn Stockett SŁUŻĄCE (8/10)
[4] Paolo Sorrentino MŁODOŚĆ (8/10)
[5] Terry Pratchett + Stephen Baxter DŁUGA ZIEMIA (8/10)
[7] Octave Mirbeau DZIENNIK PANNY SŁUŻĄCEJ (7/10)
[6] Jakub Ćwiek GRIMM CITY. WILK! (6.5/10) - recenzja
[8] Kaoru Mori EMMA 10 (7/10) - recenzja tomów 5-10
[9] Henryk Sienkiewicz POTOP, TOM 3 (6,5/10) - recenzja całości
[10] Leslye Walton OSOBLIWE I CUDOWNE PRZYPADKI AVY LAVENDER (6/10) - recenzja
[11] Audrey Niffenegger ZAKLĘCI W CZASIE (4/10)

Trochę statystyki:
  • aktualna liczba obserwujących -  144 (było 138)
  • aktualna liczba obserwatorów Google -  182 (było 180)
  • liczba wyświetleń do końca miesiąca -  96 115 (było 93 395)
  • liczba komentarzy do końca miesiąca - 2355 (było 2254)
  • najpopularniejszy post ever - ogłoszenie o moim odejściu z bloga -_- (7423 wejścia)
  • najpopularniejszy post w tym miesiącu - recenzja Norwegian wood (129 wejść)
  • najpopularniejsza recenzja ever - Mechaniczny anioł (4873 wejścia)
  • najpopularniejsza recenzja w tym miesiącu - Norwegian wood (129 wejść)
  • dzień z największą liczbą wyświetleń w ogóle - 3 stycznia (442 wejścia)
  • dzień z największą liczbą wyświetleń w tym miesiącu - 26 kwietnia (172 wejścia)
  • przybyło postów - 11 (ogółem 330)
  • przeczytanych stron - 4462 (marzec - 3936)
  • średnia ilość stron dziennie - 149 (marzec - 127)
  • średnia ocen -  7,14 (marzec - 7.13/10)

A z muzyczki kontynuuję zapoznawanie was z Alt-J i oto świetny kawałek Tesselate.


Marre