wtorek, 2 stycznia 2018

GRUDZIEŃ 2017 - podsumowanie i stosik

Widok na las w styczniu
Może nie wygląda to zimowo, ale wierzcie mi: był przymrozek!


Ej no, zanim podsumujemy rok, musimy jeszcze podsumować grudzień. To się nazywa budowanie napięcia. Zwłaszcza, że grudzień wypadł naprawdę fajnie i aż chce mi się o nim pisać. Zapraszam.

Przede wszystkim: odbiłam się od listopadowego dna i przeczytałam tylko niewiele mniej niż zakłada mój standardowy plan. Co prawda grudniowa szóstka wygląda bardziej licho niż listopadowa dziewiątka, ale w grudniu czytałam prawdziwe grubaski. Labirynt duchów to prawie 900 stron! Jakościowo było słabiej. Zachwycili mnie tylko Ludzie na drzewach, Ptasiek był świetny, ale z oczywistych względów średnio przyjemny. Trafiła się jedna powieść naprawdę słaba, choć mimo wszystko intrygująca, czyli Na pokuszenie. Pozostała trójka to rozczarowujące średniawki. Kolor magii "wszedł" bez problemu, ale to zdecydowanie najsłabsza z czytanych przeze mnie części Świata dysku. Labirynt duchów miejscami naprawdę wciągał, ale nigdzie nie znalazłam magii poprzednich tomów, co najwyżej sporo słabych literackich chwytów. Natomiast gdybym miała przyznać wyróżnienie w kategorii "rozczarowanie roku", to byłaby to Rdza. Szczegóły poznacie w recenzjach.

Na blogu względny spokój. Poza standardowymi podsumowaniem poprzedniego miesiąca oraz zapowiedziami na następny, ukazała się też recenzja filmu, a konkretnie Morderstwa w Orient Expressie. Zrezygnowałam też ostatecznie z etykietek "polecam" i "nie polecam", dodając w zamian oznaczenia tłumaczy. Super się bawiłam ;)

A teraz zapraszam na porcję szczegółów :)



Co czytałam (wg "czytelniczej satysfakcji"):

(1) Hanya Yanagihara "Ludzie na drzewach" (W.A.B.)
(2) William Wharton "Ptasiek" (QES Agency)
(3) Carlos Ruiz Zafón "Labirynt duchów" (Muza)
(4) Jakub Małecki "Rdza" (SQN)
(5) Terry Pratchett "Kolor magii" (Prószyński i S-ka + Biblioteka Akustyczna)
(6) Thomas Cullinan "Na pokuszenie" (Marginesy)




Co słychać za kulisami:
  • aktualna liczba obserwujących - 186 (było 180)
  • aktualna liczba obserwatorów Google+ - 215 (było 215)
  • liczba polubień na Facebooku - 240 (było - 232)
  • liczba obserwujących na Instagramie - 334 (było - 274)
  • liczba wyświetleń bloga - 180 057 (było 173 242)
  • najpopularniejszy post w tym miesiącu - Moje ulubione blogi książkowe, vol. 2
  • przybyło postów - 9  (ogółem 487)
  • przeczytanych stron - 2681 (listopad - 1917)
  • średnia ilość stron dziennie - 86 (listopad - 64)


Co przygarnęłam:

Stosik grudniowy

Od góry:
  • William Wharton "Ptasiek" (QES Agency) - Bardzo nieprzyjemna i bardzo wstrząsająca lektura. Nie polecam audiobooka, gdy rodzice w domu :P
  • "19 współczesnych opowiadań nigeryjskich" (Iskry) - Chciałam je przeczytać jeszcze w tym miesiącu, ale nie wyszło. Zapoznałam się na razie z jednym wierszem (te również się zaplątały) i dwoma opowiadaniami, z których jedno okazało się esejem ;) Ale bardzo dobrym esejem.
  • Charles Dickens "Opowieści wigilijne", "Opowieści wigilijne. Świerszcz za kominem", "Opowieści wigilijne. Czym jest dla nas Boże Narodzenie" (Zysk i S-ka) - Jedną kupiłam sobie sama, dwie pozostałe to moje prezenty urodzinowe. Jak widzicie, udało mi się pomylić wydania i tom pierwszy kupiłam z grzbietem nieskorelowanym z następnymi, ale im więcej czasu mija, tym mniej się złoszczę. W końcu to Dickens ;)
  • Natasza Goerke "Tam" (Wydawnictwo Czarne) - Druga książka, którą przeczytam w nowym roku. Dużo dobrego się o niej nasłuchałam i znalazłam ją na wielu listach najlepszych zeszłorocznych premier, dlatego nie przewiduję opcji rozczarowania. Z biblioteki.
  • Bartek Sabela "Afronauci" (Wydawnictwo Czarne) - Tutaj recenzje już nieco słabsze, ale strasznie intryguje mnie ten temat, nie mogłam więc przepuścić okazji na lekturę tego reportażu. Również z biblioteki.
  • Monika Sznajderman "Fałszerze pieprzu" (Wydawnictwo Czarne) - Ciągle to samo wydawnictwo, ale tym razem książka już moja, bo to prezent z klasowej wigilii. I tu też liczę na dużo :)

A jak Wam minął grudzień? Poczytaliście w święta?

Marta